Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.11.2015 02:08 - Магията на есента
Автор: rumzza Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1090 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                 Есента е толкова красива.. Намирам плашещо много сходства с нея. С чаша ароматно кафе и тънка цигара седнах на прозореца и се загубих в пейзажа навън. Беше обичайно ветровито за сезона. Не бе валяло от седмици и земята беше пропукана, покрита с изсъхнали листа. Гледах как вятъра откъсва малкото останали листа по дърветата и ги носи със себе си нагоре, надолу, а после настрани. Хората изговарят последни думи преди смъртта си, а листата имат танц. Красива смърт наистина. Въздействаща и вдъхновяваща.

                С окапването на листата си отиват безгрижните летни дни. Нощите стават по-дълги и все по-хладни. С всеки изминал ден става все по-трудно да се държим за ръце. Носим плетива в пастелни цветове и шапки, които вятърът не може да отнесе. Хората изглеждат замислени - може би за пропуснатите възможности през горещия сезон. Всички бързат и се блъскат в претъпканите автобуси. Небето е сиво, а в него летят черни птици. Те отиват на юг, а пеперудите остават в стомасите ни.

                Обожавам есента. Целогодишно дишам и издишам есен. Тя е в мен и аз съм в нея. Тъгата, която носи в себе си, ме кара да я чувствам близка. Мога да ѝ се доверя като на близък приятел. Говоря в нищото, а вятърът носи тайните ми по повърхността, като не позволява никой да се докосне до тях. Гали лицето ми и роши косите ми. Гоним се с него, отнася шапката ми, аз тичам по нея, после ми я връща. Затварям очи по тротоарите на шумните булеварди и си представям, че съм на брега на морето, на някое високо място, слънцето огрява бузите ми, а вълните ме докосват с ветровитите си пръсти. А после отварям очи и гледката ми харесва дори повече. Трамваи, тролеи, автобуси и таксита. Никой не ходи пеша. А аз стискам картата си за градския транспорт в джоба и крача по жълтите павета. Не се блъскам в хора и мога съвсем спокойно с един поглед или дори с периферията да открия отражението си във витрините. В косите си нося прашинки от изсъхналите листа и аромат на целувки.

                Свалени са цветните одежди и дърветата леко потреперват, дали от хладнината, дали от вятъра. Нека да завали и заедно с природата да заплачем, за всичко, което не можем да върнем.

                Щракам с пръсти и магически в ума ми всичко тръгва наобратно. Листата се издигат нагоре и прегръщат оголените клони, постепенно започват да се обагрят в свежи нюанси, докато не придобие жив вид. Природата диша. На лицата на хората се полазват усмивки, вървят назад, но един към друг и се хващат за ръце, аз съм извърнала поглед, но се връщам и се втренчвам в тях и прикрито се усмихвам. Слънчевите лъчи пробождат тъжните облаци смъртоносно. През раните им се промъкват птици, които летят хаотино. Улиците се пълнят. Появява се уютната глъчка. Продължавам да вървя назад. Приближавам се до устни, които целуват косата ми, след това челото ми, а накрая взимат дъха ми. "Обичам те" казвам с усмивка.. А после с усмивка щракам отново и се завръщам там, откъдето идвам. Там, където крача сама с мислите си и с недоизживяните моменти. 



Тагове:   есен,   тъга,   листа,


Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rumzza
Категория: Лични дневници
Прочетен: 224265
Постинги: 186
Коментари: 41
Гласове: 182
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930