Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.02.2016 22:50 - Извънредно тъпи
Автор: rumzza Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1394 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

            Откакто свят светува, да си роден на 29 февруари се смята, че влияе, както петък 13 или това черна котка да пресече пътя ти, а вярванията сочат, че ако стъпиш върху шахта или релса на трамвай на този ден, предстои да ти се случи нещо мноого много лошо. А сега сподели това с 20 приятеля, излез на балкона и изкрещи 5 пъти "Аз съм идиот", като последното признание трябва да бъде изречено в полета ти надолу. Няма как да не влезеш в извънредните новини, но пък е желателно да се досетиш навреме, че може би няма да си сред зрителите. Зависи от умствения капацитет, но най-вече от  етажа, на който живееш.

            Представете си само как гръмват телевизиите, радиата и социалките.. "Масово самоубийство, причината все още се изяснява. Ето линк". Да, обаче линкът те прехвърля към безизвестен сайт и изведнъж разбираш, че сред всички потребители точно ти, си избран да спечелиш новия айфон 8s. Бързаш да се похвалиш на майка, баба, дядо, чичо и на съседът Пешо, дето понякога идва да звънне от домашния ти телефон, докато жена му e изпратена да вземе руска салата на Clever от Lidl. А ти дори не забеляза препускащия троянски кон. Какво пък. Поне не прие тежко масовата смърт..

 

            Не знам за вас, но аз лично ползвам телевизора, за да се информирам  коя е поредната известна фалирала личност, прибягнала до участие в реклама на сирена.. Загледам се, и точно, когато ми става интересно, ми пускат филм. Демонстративно замерям от яд дистанционното и се забивам в телефона. Влизам в туитър, а всички захапали някакъв тренд. Пак ми трябва проклетото дистанционно. Превключвам и търся усилено извор на информация, че не трябва да изоставам, а и както съм руса.. остава да ми лепнат само един етикет "спряла, неинформирана глупачка".

 

Попадам на извънредни новини:

 

"Пеевски със забрана да влиза в Турция."

 

Е, че какво му е извънредното.. Хората там просто не ядат свинско месо.. Разочарование. Не е чак такава сензация, щом няма поне десет мъртви и един паднал лифт в Боровец. Информирах се късно, а трендът вече не е актуален, но поне да имам какво да кажа, ако случайно ме меншнат, как ще им остана длъжна?!

            Решавам да проверя как се отразяват новините във Фейсбук, където върлуват висшисти, журналисти и беге мами. Признак на купена диплома са споделянията за късмет из социалните мрежи на икони, детелини или куфар с пари. По това ще познаете висшистите. Другите са по-лесни. 99+ снимки към албум Първото хранене на Джеки Шанел Версаче или Къци Вапцаров разсмя публиката. И, та отварям и гледам ново 20.

 

"Слави Трифонов ще ни оправи!"

 

.. Ама как ще ни оправи? В смисъл един по един.. или .. пак някакви масови оргии.. Прочитам два-три поста и вече схващам. Пак оргия, ама политическа и има дрескод вратовръзка.. Хардкор ще да е. Смут сред обществото.. Майка България стана  Чалга България, както Глобул стана Теленор, ама не точно. Хубаво е, докато стават нещата.

И пак старата песен на нов глас.. Как можело българите да бъдат обединени само от чалгата и как е възможно да пълнят стадионите само на чалга концерти, пък на футболните мачове само Николета Лозанова, Алисия и някакво malko kote. Българите сме наистина интелигентна нация и спортни натури.. Подкрепяме все. Няма значение, че Гришо губи.. Не му се сърдим. Важното е, че Гришо ебе, а това си е повод да се гордеем. Божи 86 не изостава. Това, което ги свързва обаче, са не спортът и победите, а котетата. Колко българско.. Трябва да го патентоваме и да се слави името ни, редом с киселото мляко!

            Като стана дума за патентоване и простотия, мисля да си присвоя и патентовам едни научни открития на моя баща, който не се вълнува особено от простотиите на дъщеря си и нейните сценични изяви.

            Баща ми е откривателят на две пътеводни фрази описващи щерките му и обществото - "кух череп" и "овчи кон". Когато бях малка, не разбирах смисъла на думите му. Няколко години по-късно ги разбрах, та даже и видях. Притеснителното е, че не спирам да ги виждам, слушам и усещам...

Ама то нали знаете - гълъб с гълъб, някак си  предразполагам хората да простеем заедно.

Първата фразичка е лесна за превод - липса на сиво вещество. Но превода на "овчи кон" може да вдъхне смисъл на съществуването ви и да ви даде идея да се впуснете в търсенето на живота ви.. Доста по-оригинално от преследването на "Голямото може би". И може би не ви интересува, но все пак нека ви кажа как заслужих двете "титли". Бях в четвърти клас и стоях и си мислех в час по Математика за някакви си мои много важни неща, а в последствие се оказа, че само съм си стояла.. Прибрах с 2-ка в бележника. Останалите оценки бяха като от песен на Тони Стораро.. Но лебедът избоде очите на баща ми, разгневи се и докато към мен летеше табуретка, изкънтя "кух череп".. М, да. А получих званието овчи кон, когато доведох първото си гадже вкъщи.. Добро момче беше, обаче баща ми не можа да понесе обиците и татуировките….. и задника му отвън.. Нали е военен, а липсата на казарма му е болна тема. И аз не знам какво точно е имал предвид, нито дали се отнасяше за мен или за младежа, но предполагам не е качество, което бих си добавила в CV.то.

Ще взема да си патентовам и една моя си реклама "Погледнете жена си, а сега мен.. Погледнете нея и отново мен.. Аз съм на овчи кон." Би накарало хората да се замислят много повече. Все пак често се проявяваме като стадо овце без лично мнение.

 

            Общо взето сме си лесни за моделиране и манипулиране. Вярваме сляпо, говорим за неща, които не разбираме, споделяме недостоверни новини, но истинският проблем, е че никой не забелязва, защото никой не е ПО-умен. Няма ПО-умни.. Да не говорим за НАЙ-умни. Съществуват само НАЙ-хитри! Но еднакво кухи са черепите ни. А пък не толкова глупавите, не се занимават с глупости и някак живеят и съществуват и без да се лутат из проблемите на другите в социалните мрежи. Те ли са извънредно умни или ние сме извънредно тъпи?

 

За извънредните новини:
Румяна Момчилова




Гласувай:
2


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rumzza
Категория: Лични дневници
Прочетен: 223344
Постинги: 186
Коментари: 41
Гласове: 182
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031